Czujniki radarowe dotychczas bardzo rzadko stosowane w automatyce przemysłowej rozwiązania pracujące 76-77GHz były za drogie i za duże. Firma Banner Engineering partner firmy Turck zaprojektowała około pięć lat temu pierwszy czujnik radarowy R-Gage pracujący na częstotliwości 24 GHz.
Czujniki radarowe R-Gage były nie drogie i można było zastosować je wewnątrz i na zewnątrz czujniki radarowe w technologii FCMW firma Turck oferuje do aplikacji przemysłowych , systemów zarządzania ruchem pojazdów i logistycznych . Najnowszy produkt serii R-Gage czujnik radarowy cechuje się zasięgiem 40 m i stosowany jest do systemów antykolizyjnych dźwigów portowych dzięki zastosowaniu dodatkowej tuby adaptera zmniejszającego szerokość wiązki czujnik radarowy może z dużej odległości wykrywać niewielkie obiekty. Czujnik radarowe dzięki optymalizacji stref martwych dobrze sobie radzą na bliskich i dalekich zasięgach odległościach.
Czujniki radarowe wykorzystywane są do aplikacji na wózkach widłowych detekcji przyczep czy wykrywanie pojazdów w punkcie opłat wykrywania pojazdów przy stacjach ładowania. Zaletą czujnika radarowego jest w porównaniu do innych czujników z dużym zasięgiem (ultradźwiękowe lub optyczne) jest nie wrażliwość na zabrudzenia czy ruchy powietrza, czujniki charakteryzują się wysoką niezawodnością. W porównaniu do czujników fotoelektrycznych czy ultradźwiękowych rozwiązania radarowe są odporne na deszcz śnieg wiatr mgłę temperaturę otoczenia wilgoć i oświetlenie zewnętrzne. Urządzenia pracują na ogólnodostępnym paśmie ISM i nie potrzebują specjalnej licencji wyjścia z czujnika dostępne są w postaci tranzytowej PNP / NPN NO lub NZ.
W tej chwili firma Turck w swojej ofercie posiada trzy modele czujników radarowych:
O120RA-EU-AF2Q , QT50R-EU-AFHQ , QT50R-EU-RHQ